close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נימול בכף הרגל

מערכת שורשי אלול, תשפב06/09/2022

חווים תחושת נימול בכף הרגל ותוהים לעצמכם מדוע? על נימול וגורמיו המרכזיים, במאמר הבא

תגיות:
צילום: freepik
מהי תחושת נימול?
תחושת נימול המוכרת לרבים מאיתנו, מתוארת כמצב בו אדם מאבד את תחושתו בחלק ספציפי בגופו, או במקרה שלנו, בכף הרגל. הנימול, מדווח כתחושה של עקצוץ, ובדרך כלל מהווה סימפטום לבעיה רפואית הדורשת טיפול.

5 סיבות מרכזיות לתחושת נימול בכף הרגל

זרימת דם לקויה
מצבים שונים עלולים להוביל לזרימת דם לקויה אל הגפיים. בין מצבים אלה ניתן למנות: עורקים וורידים סבוכים, מחלת הבורגר, פקקת הורידים, כוויות קור, חשיפה למזג אוויר קר במיוחד לאורך זמן ממושך ומחלת עורקים היקפית.

גורמים אורתופדיים ונוירולוגים
ישנם מגוון מצבים אורתופדים ונוירולוגים העלולים להוביל לתחושת נימול, כגון: פציעות גב, שברים, פריצות דיסק, תזוזת חוליה השייכת לגב, אוסטאופורוזיס, מחלת דיסק או לחץ עצבי. בנוסף, גם הפרעות נוירולוגיות שונות יכולות להוביל להתפתחותה של דלקת בעמוד השדרה, גידול היקפי בעצבים האחראיים על שרירי הרגליים או בסמוך להם ועוד.

לחץ על העצב הסיאטי
העצב הסיאטי הינו עצב הממוקם החל מעמוד השדרה התחתון עד קצה הרגליים. כאשר עצב זה נתון ללחץ המופעל עליו, עלולה להופיע בדרך כלל תחושת נימול, המתגברת בהלימה לפרמטרים הבאים: עודף משקל, גיל מתקדם ואורח חיים יושבני.


סכרת
כאשר אדם סובל מרמת סוכר גבוהה לאורך זמן ממושך עלולים להיווצר נזקים לעצבים בגופו, ולתחושת נימול שתחל בדרך כלל באצבעות הרגליים של שתי כפות הרגליים, יחד עם יכולת התפשטות כלפי מעלה. הזנחה או טיפול מאוחר למדי עלולים להוביל להתפשטותה של תחושת הנימול לאזורים נוספים כמו זרועות הידיים. במידה והנכם סובלים מסכרת וחווים תחושת נימול בצורה זו או אחרת, צרו קשר במיידי עם רופאכם האישי.

טרשת נפוצה
הנימול הוא סימפטום שכיח למחלת טרשת נפוצה, בעיקר במצב בו היא עדיין מצויה בחיתוליה. ההיגיון העומד מאחורי כך הוא חולשה של מערכת החיסון, הנפוצה אצל חולי טרשת נפוצה ומובילה לתקיפה של מערכת העצבים ולתחושת נימול. תחושת הנימול במקרה זה אינה מתוארת במידה שווה בקרב מטופלים שונים, אלא לתחושה זו טווח רחב, החל מעקצוץ עדין ועד פגיעה בחיי היום יום. לאור הנאמר לעיל, תחושת נימול ברגליים אינה דבר של מה ובכך, ועל כן מחייבת אבחון וטיפול מקצועי. ד"ר אנדי קרף, הוא מומחה בעל ניסיון של למעלה מ30 שנות וותק, בשלל בעיות בתחום הפודיאטריה, ביניהן, לתחושת נימול. רוצים לדעת יותר? לחצו על הקישור הבא https://www.americanfoot.co.il
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה